XALÇAÇILIQ SƏNƏTİNİN ƏSASINI QOYAN TÜRKDÜR
15-05-2022, 00:04
![XALÇAÇILIQ SƏNƏTİNİN ƏSASINI QOYAN TÜRKDÜR](/uploads/posts/2022-05/1652539654_1.jpg)
Üç min il bundan qabaq yazmış BABİLİSTAN ŞAİRİ ŞƏMSİ ƏDƏD ABİDƏ oxuyuruq:
"ƏRİŞİ ÜVƏ YEYİRKƏN, VURTUM SİMA,
SAPI VURTUMSA ÜVƏ, YERİ, QAYE PUÇ"!
![](/uploads/posts/2022-05/1652539694_2.jpg)
Əgər gəbənin, xalçanın simasın - üzün, naxışın güvə yeyibsə, ona yeni sima (yeni üz, yenidən naxış) vurmaq çətin deyil.
Vay u günnən ki, xalçanın sapın güvə vursun. Onu deşik-deşik eləsin. O zaman yeri, daha heç nə etmək olmaz, sonluğu/n puçdur!
İkimənalı yazılmış beyt xalçaya işarə etməklə, əslində vurğunu insanın öz taleyinə biganəliyinə vurur. Düşmən təhlükəsini vaxtında dəf et! Yoxsa, taleyin puç ola bilər.
***
![](/uploads/posts/2022-05/1652539728_4.jpg)
~4.5 min illik digər bir mətndə isə xalçanın toxunma metodundan söhbət gedir. Oradan aça bildiyim bir misrada deyilir:
"ENƏN QILI ÇAL, U ENƏN QIL DİNC İRMƏZ.
XALÇIYA U ENƏN UCU HARA ATAR".
O əyri gedən, sallaq ipi kəs, o enən ip dinc durmaz.
Xalçıya u enən ucu hara (dalğavari rəqs) əyrilik qatar.
Yəni naxışın dəqiq cizgisini, xəttin sərtliyin pozar.
![](/uploads/posts/2022-05/1652539697_3.jpg)
Əfsus ki, aşağıda göstərdiyim dünya mədəniyyət inciləri yaratmış Azərbaycan qadınının əl işləri dünya bazarlarında və ədəbiyyatında da "PERSİAN CARPETS" (Farsistan xalçaları) adı altında təqdim edilir. Adımız-sanımız danılır. 7-8 minillik tarixi olan bu sənəti yaşadıb gəlmələrə də öyrətmiş nənələrimizin həna arxasında tökdükləri əllərinin zəhməti onun-bunun adına çıxılır.
____________________
Şəkildə: 1. Şah Səfəvi xalçası; 2. İranın xəritəsi xalçada; 3. Şah Abbasi xalçası; 4. "Şah Abbasi" dizaynında toxunmuş sənət nümunəsi (xalça) - ABŞ, Vaşinqton DC, Corcoroan muzeyi;
Tariyel Azerturk
Teref.az